Under My Skin: Olohuone

keskiviikko 11. tammikuuta 2017

Olohuone



Olen tosi tyytyväinen meidän kotiin. Olohuoneen kanssa mulla on ollut joku ongelma, koska alusta saakka on tuntunut että en saa sitä sellaiseksi kun haluaisin. Meillä on todella iso pitkänmallinen olohuone, siellä on iso oviaukko, iso ikkuna ja ovi parvekkeelle. Haaveissa on ollut kulmasohva/divaani jo vuoden verran, mutta pitää harkita todella tarkkaan miten sohvan sijoittaisi niin, ettei se tukkisi kulkuväylää tai ettei telkkariin olisi liian pitkä matka. No, pikkuhiljaa, sen olen oppinut sisustusasioista. Enää ei ole pakko saada kaikkea heti! Mitä kauemmin miettii ja pähkäilee, sitä tyytyväisempi on yleensä lopputulokseen.









Niin kuin kuvista näkee, sisustustyyli on muuttunut jonkin verran vuoden takaisesta. Meillä oli jokseenkin romanttinen sisustus vanhassa kodissamme, mutta muuton myötä tuntui luontevalta vaihtaa suuntaa vähän pelkistetymmäksi. Mä olen vähän sellainen muodin orja jossain määrin, tulee selailtua paljon sisustuslehtiä ja -blogeja. Instagrammissakin näkee mitä harkituimpia ja kauneimpia koteja. Mitä enemmän joitain uusia juttuja näkee muiden kauniissa kodeissa, sitä enemmän niistä tykkää kun silmä tottuu. Välillä toisaalta kyllästyttää katsoa samanlaisia koteja, samat matot, samat pöydät, samat valaisimet... Mutta sitä se on, niistä pitää poimia ne itselleen sopivimmat. Mä olen pyrkinyt muotijutuista huolimatta tekemään meidän kodista myös persoonallisemman kuin ennen; jääkaapin ovi täyttyy lasten askarteluista, seinille kelpaa muutkin kuin mustavalkoiset valokuvat ja meillä on mun mielesä sopivassa määrin uutta ja vanhaa. Pidän pelkistetyistä ja täysin valkoisista kodeista edelleen, mutta meille on tullut väreiksi valkoisen kaveriksi musta ja harmaa. Väreillä iloittelua, eikö vain?

10 kommenttia:

  1. Huomasin just että yksi kuva puuttuu! Lisään sen myöhemmin tänään :)

    VastaaPoista
  2. Teillä on kaunista! Meillä ei "noin" vaalea sisustus toimisi, lapsen ja koiran takia. :D Ehkä sitten parin vuoden päästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on ollut viis vuotta toi valkoinen sohva nyt, kyl sitä pitää putsata ja imuroida enemmän kun vaikka ruskeeta mutta on se sen arvoista :D

      Poista
  3. Kaunis sävy teillä seinissä! Onko kaikki olohuoneen seinät samaa väriä?

    VastaaPoista
  4. Ihanaa lukea taas sun blogia! :) ja teidän koti on niin kaunis <3

    VastaaPoista
  5. Teillä näyttää tosi ihanalle! Haaveissa olisi meillekkin vaaleaa/harmaata sisustusta, mutta jotenkin sitä silti arastelee vaikka se näyttää kyllä hyvälle ja teilläkin näyttänyt lapsiperheessä toimivan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Niin, no mä oon ajatellut et pitäähän tummassakin kodissa siivota... mut tottahan se on et valkoisessa lika näkyy paremmin. On se sen arvoista. Tykkään niin paljon valkoisesta ja harmaasta :)

      Poista
    2. Pöly ja lika näkyy tummissa huonekaluissa paljon nopeammin, kun vaaleissa tai valkoisissa :D Seuraava sisustus siis meilläkin EHDOTTOMASTI joku muu, kun musta/mustanruskea :D Valkoinen on siis yllättävän helppo, vaikka sitä alkuun pelotellaan "ei lapsille sopivaksi".

      Poista

Kiitos !